niedziela, 22 marca 2015

Kilka sztuczek



Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię transferowanie. Dziś chcę podzielić się kilkoma technicznymi sztuczkami, które mogą przydać się nie tylko podczas decoupage’owania ;) 
 
I Szybkie zapisywanie zdjęć 

Podczas projektowania prac często szukamy grafik. I zanim znajdziemy tę właściwą musimy się sporo naszperać (a przynajmniej ja tak mam;)). Jak szybko je zapisać? Jeśli korzystamy z przeglądarki Mozilla Firefox, wystarczy wtyczka Double-click Image Downloader. Do pobrania tutajPozwala ona na zapisanie obrazka dwa szybkimi kliknięciami. Zapisane grafiki lądują w tym samym folderze, który wybraliśmy do zapisywania pobranych przez przeglądarkę plików.

II Obracanie grafik

Przy transferowaniu grafik, zwłaszcza tych, które posiadają napisy, należy pamiętać o odbiciu lustrzanym. Zrobić można to w programie Paint. Narzędzia główne > Obróć > Przerzuć w poziomie. Jednak mi kilka razy zdarzyło się, że po wydruku grafika była rozpikselizowana. Dlatego przy odbijaniu grafik korzystam z małego programu – IrfanView. Pobrać go można stąd. Jak zrobić w nim odbicie lustrzane? Prosto – używając skrótu „H” lub Obraz >  Odbij poziomo.

III Napisy bez pikselizacji

Niekiedy na ozdabiany przedmiot potrzebujemy spersonalizowanego napisu. Można zrobić to przy użyciu programu Paint, ale jak pisałam wcześniej – nie zawsze efekt jest zadowalający. Dlatego znalazłam inny sposób na napisy. Potrzebujecie do tego darmowego pakietu Open Office, który znajdziecie tu

1. Otwórz program Open Office Draw, wstaw pole tekstowe i wpisz tekst.
2. Zaznacz tekst (zaznaczenie z czerwonymi kropkami).
3. Modyfikuj (górny pasek) > Konwertuj > Na krzywą.
4. Modyfikuj > Odbij > Poziomo.
5. Drukuj (lub zapisz jako pdf by wydrukować np. w ksero).

Oczywiście za pomocą tego programu można też odbić obrazki ;)

Mam nadzieję, że moje „sztuczki” się Wam przydadzą ;)

Pozdrawiam,
Au-une

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Au-une , Blogger